1. SUDUT MENGENALI WARGA SEKOLAH
- Mewujudkan mengeratkan hubungan antara guru dengan guru dan pelajar dan guru.
- Memberi peluang kepada pelajar untuk mengenali semua warga sekolah dengan jelas.
- Menanam sikap hormat dan sayang pelajar kepada warga sekolah.
- Memenuhi konsep " Sekolahku Rumahku ".
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
2. SUDUT PELAJAR CEMERLANG KOKURIKULUM
- Merangsang pelajar untuk memajukan segala potensi dan bakat pada diri mereka.
- Menghargai kejayaan pelajar dalam bidang ko-kurikulum.
- Menjadi perangsang kepada pelajar lain untuk mencontohi kejayaan murid yang berjaya.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
3. LAMAN GEMILANG (MURID BERJAYA PMR&SPM)
- Menghargai kejayaan pelajar dalam bidang ko-kurikulum.
- Memberi perangsang kepada pelajar lain untuk berjaya dalam PMR&UPSR.
- Menjadikan pelajar berjaya sebagai idola dan sumber inspirasi murid lain.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
4. ALBUM PUSAT SUMBER
- Merekod segala aktiviri Pusat Sumber Sekolah dalam bentuk gambar.
- Mencatat segala kenangan yang melibatkan Pusat Sumber.
- Menampilkan gambar-gambar sudut yang terdapat di dalam Pusat Sumber.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
5. SUDUT PAMERAN BUKU SKRAP
- Menghargai segala penglibatan pelajar dalam pertandingan.
- Menghargai kesungguhan pelajar dalam melaksanakan segala pertandingan.
- Menampilkan buku skrap contoh kepada khalayak sekolah,.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
6. SUDUT PAMERAN BUKU BARU
- Menarik minat pelajar untuk membaca.
- Memaklumkan kehadiran buku baru di dalam perpustakaan.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
7. SUDUT KUIZ BESTARI
- Menarik minat pelajar untuk menyertai pertandingan.
- Meletak segala maklumat tentang pertandingan.
- Memudahkan pelajar mencari soalan dan jawapan pertandingan.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
8. SUDUT SEJARAH SEKOLAH
- Menanam semangat sayangkan sekolah pada diri guru dan pelajar.
- Memaklumkan sejarah sekolah kepada semua guru dan pelajar.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
9. LAMAN CAKNA PANTUN
- Menambah pengetahuan pelajar tentang pantun.
- Mengekalkan budaya melayu.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
10. SUDUT DETIK-DETIK BERSEJARAH
- Merakam detik-detik bersejarah yang berlaku di sekolah.
- Menghargai kejayaan sekolah.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
11. LAMAN KOLEKSI MAYA
- Laman ini mengandungi 3 segmen iaitu :
- Sudut Mata Wang Sedunia
- Sudut Koleksi Setem Sedunia.
- Sudut Koleksi Kad Telefon dan Kad Pintar Sedunia.
- - Memperkenalkan budaya dunia kepada pelajar.
- - Memperkenalkan maklumat tentang dunia kepada pelajar.
- - Menanam minat pelajar terhadap sesuatu hobi yang berfaedah.
- - Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
12. SUDUT PAMERAN BERMUSIM
- Menghargai bakat yang ada pada pelajar.
- Menampilkan karya pelajar kepada khalayak sekolah.
- Menampilkan rasa keyakinan diri pada pelajar.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
13. SUDUT HASIL KERJA MURID
- Menghargai segala hasil kerja pelajar.
- Menyimpan bahan bercerita dan pupet untuk kemudahan pelajar.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
14. SUDUT PERMAINAN
- Memperkenalkan permainan yang menguji kepintaran pelajar.
- Mengekalkan permainan tradisional
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
15. SUDUT POHON ILMU
- Mengantung bahan-bahan pembelajaran sebagai rujukan pelajar.
- Mengantung bahan-bahan hasil seni pelajar.
- Menghargai hasil kerja pelajar yang berkualiti.
- Menarik minat pelajar ke perpustakaan.
16. SUDUT BERCERITA
- Sebagai tempat murid bercerita dan menampikan keyakinan diri yang teguh.
- Sebagai tempat proses pembelajaran dan pengajaran di luar bilik darjah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
17. SUDUT MAYA PUPET
- Sebagai tempat murid membuat persembahan pupet dan menampikan keyakinan diri yang teguh.
- Sebagai tempat proses pembelajaran dan pengajaran di luar bilik darjah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
18. SUDUT WARISAN BUDAYA
- Untuk mengekalkan warisan budaya yang hampir hilang.
- Sebagai tempat murid belajar tentang kebudayaan bangsa Malaysia.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
19. SUDUT CINTAI KEINDAHAN DAN KEBUDAYAAN NEGARA
- Memperkenalkan kepada murid negeri dan tempat menarik yang terdapat di dalam negara.
- Menanam sikap menyintai negara sendiri.
- Memperkenalkan destinasi pelancongan yang terdapat di negara kita.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
20. LAMAN BUSANA
- Memperkenalkan kepada murid tentang jenis-jenis pakaian yang terdapat di negara kita.
- Menanam sikap sayangi sesama kaum pada diri murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
21. SUDUT PAMERAN BARANG ANTIK
- Mengekalkan barang antik yang hampir hilang di dalam pengunaan masyarakat pada zaman sekarang.
- Menambah ilmu pada diri murid tentang barang-barang antik yang pernah wujud.
- Memberi peluang kepada murid untuk membezakan teknologi lama dan teknologi sekarang.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
22. SUDUT SELF ACCESS LEARNING
- Memberi peluang kepada murid untuk belajar sendiri.
- Memberi peluang kepada murid untuk mencari ketenangan.
- Menarik minat murid untuk ke perpustakaan.
23. SUDUT SEJENAK MEMBACA
- Memberi peluang kepada murid untuk membaca di mana-mana sudut di dalam perpustakaan.
- Memperkenalkan konsep "Ilmu Ada Di Mana-Mana".
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
24. SUDUT AKHBAR
- Untuk memberi peluang kepada guru dan murid mengetahui berita-berita semasa.
- Mewujudkan budaya membaca yang kuat pada diri guru dan murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
25. SUDUT RUJUKAN
- Sudut Guru
> Memudahkan guru mencari bahan rujukan. Menarik minat guru ke perpustakaan.
- Sudut Murid
> Memudahkan murid mencari bahan rujukan. Menarik minat murid ke perpustakaan.
26. SUDUT KAKTUS
- Mewujudkan pembelajaran melalui konsep"BENDA HIDUP".
- Memperkenalkan budaya ilmu bukan sahaja ada di dalam buku.
- Menanam sikap gemar pada hobi yang berfaedah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
27. SUDUT MAJALAH
- Untuk mewujudkan budaya membaca pada diri murid.
- Mempelbagaikan bahan bacaan di dalam perpustakaan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
28. SUDUT HIDUPAN AIR
- Memperkenalkan benda hidup kepada murid.
- Memberi ketenangan kepada pengunjung perpustakaan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
29. SUDUT KOLEKSI RANTAI KUNCI
- Menambahkan ilmu kepada murid melalui benda selain buku.
- Menggalakan murid mempunyai hobi yang berfaedah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
30. SUDUT PROGRAM NILAM
- Memudahkan segala urusan yang melibatkan Program NILAM.
- Melicinkan guru membuat analisis .
- Memudahkan murid menyelesaikan segala masalah berkaitan Program Nilam.
31. SUDUT ANGKASA LEPAS
- Mewujudkan kaedah pembelajaran yang mampu menarik minat murid.
- Mewujudkan lokasi pembelajaran secara pelan dan susun atur yang betul.
- Menambat perhatian dan pemerhatian murid secara menyeluruh. Menarik minat murid ke perpustakaan.
32. SUDUT JALAN RAYA
- Mewujudkan suasana di jalan raya secara harmoni
- Mendisplin murid tentang undang-undang di jalan raya.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
33. SUDUT TOKOH PEMIKIR ISLAM
- Memberi kesedaran kepada murid tentang kebijaksanaan tokoh-tokoh pemikir Islam.
- Menjadikan orang yang warak dan bestari sebagai idola mereka.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
34. SUDUT INFO AKURIUM
- Memberi peluang murid untuk mencari minat atau hobi yang berfaedah.
- Menambah pengetahuan murid tentang hal yang berkaitan dengan akurium
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
35. SUDUT NOSTALGIA GURU
- Memberi peluang kepada guru untuk mengabadikan kenangan silam mereka.
- Memberi peluang kepada murid untuk melihat wajah guru mereka.
- Menjadikan kejayaan guru sebagai idola dan inspirasi kepada murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan